logoCSEConsiliul Școlar al Elevilor al Colegiului Național "Liviu Rebreanu", Bistrița

echipa2023


Reprezentăm vocea rebreniștilor.

 
Despre consiliul elevilor CNLR
Suntem Unica structură de reprezentare a elevilor din cadrul
Colegiului National "Liviu Rebreanu".
Comunicăm cu întreaga școală, cu elevi și profesori,
prin intermediul reprezentanților
claselor, sau a reprezentantului din Consiliul de
Administrație. Lucrăm să îmbunătățim viața la
liceul nostru prin variate proiecte, concursuri și atitudini.
Sperăm să vă bucurați de munca pe care o depunem pentru voi!

1700+ de elevi reprezentati
15+ evenimente anuale
10+ evenimente de caritate
Ultimele Articole

De vorbă cu Zbîncă Loredana

După o pauză destul de lungă, revenim cu un interviu special, acordat de o persoană de-a dreptul impresionantă, dna profesor doctor în filosofie Loredana Zbîncă ne-a povestit, cu mult drag, despre ce a simțit prima dată când a predat o lecție, despre ce înseamnă școala pentru ea și unde ar alege să trăiască dacă nimic nu ar putea-o opri.

dvcpZbincaLoredana1

    Echipa CŞE: Ce înseamnă școală pentru dumneavoastră?

    Loredana Zbîncă: Școala sau poate educația o putem privi și ca un spațiu al întâlnirii, în care profesorul intră într-o relație Eu-Tu cu elevul. Astfel, întreaga existență a profesorului ne poate insufla sentimentul că lumea poate fi umanizată prin relație. Cum am putea să înțelegem educația altfel decât ca monument fortificat de către cuvânt? Cum am putea să înțelegem instruirea altfel decât ca efect al întâlnirii, al rostirii cuvântului fundamental Eu-Tu, căreia îi dă naștere de îndată ce prezența sa survine?

 În contextul în care astăzi are loc o schimbare de paradigmă, când accentul se îndreptă spre elev ca individ autonom, talentat și creativ, putem vedea educația ca un proces ce urmărește cultivarea capacității de dialog și nu achiziția de cunoștințe. În acest caz, ea ar trebui să permită experimentarea dialogului, situarea în relație, în reciprocitate. Situat într-un spațiu al formării reciproce, eu ca și profesor îmi doresc să cred că nu transmit adevăruri definitive, ci îmi îndemn elevii să vadă și să trăiască adevărul propriilor experiențe, Și poate că școala nu e decât o călătorie spre maturitate: o experiență de eliberare angajată, în care educația devine o practică socială, iar cei doi actori ai actului educațional împărtășesc experiențe, învățând unii de la alții.

     Echipa CŞE: Ne puteți povesti puțin despre parcursul dumneavoastră în viața de cadru didactic, de până acum? De ce științe sociale și nu altceva?

     Loredana Zbîncă: De ce științe sociale? De ce filosofia? Poate tocmai pentru că știm o multitudine de detalii legate de TOT, dar ne lipsește viziunea de ansamblu. Domeniul disciplinelor socio-umane este unul privilegiat, având în vedere impactul acestuia în mai toate dimensiunile vieții cotidiene și în disciplinele teoretice. Un profesor de filosofie știe să coboare de pe piedestalul înalt al catedrei și să stea alături de elevii săi pentru a trezi în ei setea de cunoaștere, dorința de a ști, pentru a-i ajuta să descopere modalitățile de a pune întrebări și de a critica răspunsurile, pentru a-i învăța cum să gândească și nu ce să gândească.

Pe tărâmul filosofiei miracolul întâlnirii elev-profesor se produce cumva de la sine, atunci când fiecare, eliberat de constrângeri, proiectează în celălalt dorințe, speranțe, deveniri și tânjește după un nou chip, autentic care se întrece valoric pe sine. În felul acesta ne modelăm ca indivizi, ca personalități, existând o negociere continuă între mine și alteritate, între eul propriu și cel în care mă proiectez. În întâlnirea cu celălalt ne deconspirăm, devenim mai buni și mai înțelepți, ne depășim pe noi, ieșim din uz și ajungem să practicăm negustoria pentru a lua și a da câte ceva unul de la altul.

dvcpZbincaLoredana2

    Echipa CŞE: Vă mai amintiți prima data când ați predat o lecție la clasă? Ce ați simțit atunci?

    Loredana Zbîncă: Se spune că ceea ce trăiești prima dată este unic. Doar că fiecare oră este altfel și poate fi considerată de fiecare dată, prima dată :). Sunt conștientă că nu e deloc ușor, dar vreau să cred că îmi amintesc și reamintesc că eu sunt cea care modelează suflete și construiește personalității. Că noi, ca profesori valorificăm opiniile elevilor noștri și le insuflăm încrederea în propriile forțe. Că noi, în calitate de facilitatori dorim să ne provocăm elevii, să-i potențăm și să-i ajutăm să se descopere. Valorizându-i în permanență, nu facem altceva decât să facilităm un climat favorabil de comuniune și relaționare, devenind acel alter ego care nu doar comunică, ci se comunică. În felul acesta ajungem la acea iubire pedagogică care presupune printre altele deschidere, consiliere, valorizare, angajare afectivă și spirituală.

    Echipa CŞE: Care este cel mai bun sfat pe care l-aţi primit?

    Loredana Zbîncă: Cele mai bune sfaturi le-am primit, de fiecare dată, de la profesoara mea preferată de filosofie: Schimbă-ţi atitudinea... si îți vei schimba viața! Atitudinea este totul! Și așa am ajuns să înțeleg: De ce unii oameni reușesc în tot ceea ce-şi propun, iar alții nu? Care este diferența dintre ei și ce ar putea face cineva pentru a se număra printre învingători? Și am învățat că totul ține de atitudine, de capacitatea de a te imagina în postura de învingător.

    Echipa CŞE: Dacă ar fi posibil, din toate punctele de vedere, unde v-ar plăcea să trăiți: într-un castel, într-o pădure sau pe un nor? De ce?

    Loredana Zbîncă: Fiind o fire curioasă, puțin cu ”capul în nori”, mi-ar plăcea să deschid în fiecare zi o ușă din Castelul prințului Barbă - Albastră, să dezleg misterul fiecărei camere și poate să înțeleg că cea de a șaptea ușă din castel ne oferă, în falimentul speranței, demnitatea îndrăznelii, chiar dacă cunoașterea are prețul său.

Astfel, am avut plăcerea să aflăm lucruri noi despre parcursul doamnei profesor, despre cum unele senzații nu se uita niciodată și trăiesc viu în amintirile noastră dar mai ales care este cheia succesului- atitudinea și cum nimic nu este imposibil dacă muncești cu drag.

 

Articol realizat de Biroul de Presă al CŞE CNLR : Director interimar Roxana Mihăilă, Redactor Sandra Gherasim